start

LV LT | DE RU EN
Ziņas Foto Semināri Travelnews.lv Abonēt!
Info serviss
Baltijas ziņas
Pasaules ziņas
Intervijas
Pārdošana
Bizness
Reklāmraksti
PROFESIONĀĻI
Gada cilvēks tūrismā
Sludinājumi
Tūrisma termini
Par mums
Par mums
Curriculum Vitae
ABONĒŠANA
Reklāma
Kontakti
Autortiesības
Home
 

ViA-2007-diplomdarbs: Linda Ritmane „Latvijas tūrisma suvenīru piedāvājums tēla, autentiskuma un mārketinga aspektos“

(skatīts - 6180x)

KOPSAVILKUMS

Tautas paruna vēsta, ka mazs cinītis gāž lielu vezumu. Ugunskuru var iekurt ar vienu uzšķiltu sērkociņu, ūdensrozi izaudzēt – no vienas sīkas sēkliņas. Tieši mazi sirsnīgi nieciņi spēj pieskarties to saņēmēju emocijām un veidot kodolu cēlam mērķim. Pie šādām lietām pieder ceļojumu atmiņu glabātāji – tūrisma suvenīri. Tie var būt neliela detaļa sarežģītajā tūrisma tēla mozaīkā. Trāpīgs suvenīrs var palīdzēt Latvijas vārdu pozitīvi reprezentēt lielajā pasaulē. Katrs suvenīrs kaut ko pastāsta par savu dzimteni. Lai stāstījums veidotos vieglāk uztverams mentalitātes ziņā tik krāsainajai un nevienmērīgajai auditorijai, suvenīru piedāvājumam jāmēģina saskatīt, izvērtēt un uzturēt saikni ar tādām aktuālām parādībām kā galamērķa tūrisma tēls, „autentiskuma” izpausmes un mārketinga aktivitātes. Suvenīra mazliet harizmātiskais spēks var sniegt savu ieguldījumu jebkuros ar tūrisma galamērķa tēlu un veicināšanu saistītos pasākumos un pasvītrot „autentiskuma” klātbūtni vietas kultūrā. Suvenīrs var atspoguļot sabiedrības noskaņojumu un vērtību sistēmu. Visu iepriekšminēto aspektu kontekstā tūrisma suvenīrs atklājas kā vienmēr aktuāls un spēcīgs instruments galamērķa atpazīstamības veicināšanā.

Šis diplomdarbs „Latvijas tūrisma suvenīru piedāvājums tēla, autentiskuma un mārketinga aspektos” ir autores divu iepriekšējo gada projektu – „10 Eiropas valstu raksturīgākie suvenīri” un „Tūrisma suvenīri populāros ceļojumu galamērķos Spānijā – Grankanārijā un Malagas provincē” – apkopojums un papildinājums, savāktās informācijas kontekstā izvērtējot Latvijas suvenīru piedāvājumu. Pētījums atspoguļo ne tikai tendences Latvijas tūrisma suvenīru tirgū, bet arī ataino aktuālo situāciju tūrisma nozarē Latvijā, sniedz ieskatu ar tūrisma galamērķa tēlu, autentiskumu un pārdošanas veicināšanu saistītajos aspektos un apskata veiksmīgu un trāpīgu suvenīru risinājumu piemērus ārvalstīs.

Darba mērķis – identificēt Latvijai raksturīgākos tūrisma suvenīrus un analizēt suvenīru būtību no tūrisma tēla, autentiskuma, mārketinga un ārvalstu ceļotāju skatu punktiem.

Darbā tika izmantotas kvalitatīvā (informatīvā materiāla savākšana un analīze, intervijas) un kvantitatīvā (anketēšana, savākto datu apstrāde) pētījuma metodes.

Triju gadu laikā pētot suvenīru tēmu un apkopojot informāciju, jāsecina, ka Latvijā tās apjoms ir ievērojami audzis un problemātika apspēlēta vairs ne tikai Vidzemes Augstskolas studentu gada projektos un diplomdarbos, bet arī periodikā un citos publicētos materiālos. Tāpēc darbā izmantoti Latvijas un ārvalstu interneta resursi un periodika, kā arī teorētiskā literatūra, autores pašas novērojumi, fotogrāfijas, diplomdarba gaitā veiktās anketēšanas un interviju rezultāti.

1. nodaļā „Suvenīra jēdziens, funkcijas un veidi” sniegts vispārīgs izklāsts par to, kas ir suvenīrs, parādīta tā nozīme, izveidots suvenīru veidu iedalījums un atspoguļotas funkcijas. Autore pievērsusi uzmanību arī tā sauktajiem „aizliegtajiem suvenīriem”.

2. nodaļā „Ieskats Latvijas tūrisma attīstībā” vispārīgi raksturota tūrisma situācijas attīstība Latvijā pēdējo gadu laikā, sniegti ienākošā tūrisma rādītāji, noskaidroti galvenie tūrisma galamērķi un īpašie pasākumi Latvijā, kā arī mēģināts izprast Latvijā ierodošos tūristu vēlmes.


Vēlos saņemt ziņas e-pastā  
Sūtīt draugam  
 

Pagaidām vēl neviens komentārs nav saņemts!
Vārds ieraksti rezutātu:

Jūsu komentārs (komentāri, kas neatbilst morāles normām, tiks dzēsti)



 
Reklāma

All rights reserved © 2002 - 2014 www.europa-tourismus.de | Design & maintenance © 2000 - 2014 1st-studio.com 3saules

My status Latvijas Reitingi Rambler's Top100

webstatistics
webstatistics
ViA-2007-diplomdarbs: Linda Ritmane „Latvijas tūrisma suvenīru piedāvājums tēla, autentiskuma un mārketinga aspektos“ |
Travel RSS